vineri, 10 decembrie 2021

Avantajele funcționării după normele unui certificat ISO 9001

Având un sistem de management al calității ISO 9001 în vigoare, de obicei aduce mai multă ordine și organizare eficientă unei organizații. În majoritatea cazurilor, această schimbare influențează pozitiv calitatea produselor și serviciilor organizației.

De ce să luați în considerare un sistem de management al calității certificat ISO 9001?

Pe de o parte, vedem că organizațiile sunt sau se simt adesea obligate să instituie un sistem de management al calității certificat ISO 9001. De altfel, un număr tot mai mare de clienți solicită furnizorilor lor să lucreze conform standardului ISO 9001.

Pe de altă parte, există un număr tot mai mare de organizații care aplică singure un sistem de management al calității certificat ISO 9001. Aceste organizații doresc să ofere și mai multe servicii profesionale și să facă din calitatea produselor și serviciilor lor un element clar, măsurabil și controlabil pentru a se diferenția de alți furnizori.

În orice caz, stabilirea unui sistem de management al calității ISO 9001 aduce de obicei mai multă ordine și structură unei organizații. În majoritatea cazurilor, această schimbare influențează pozitiv calitatea produselor și serviciilor organizației.

Cele opt avantaje ale unui sistem de management al calității conform ISO 9001

Ca organizație, poți alege să lucrezi conform ISO 9001, dar poți opta și pentru certificarea emisă de o instituție independentă, precum 4consulting. În practică, un sistem de management al calității certificat ISO 9001 vă oferă opt avantaje principale:

  1. Vă oferă dovada obiectivă că organizația dumneavoastră acordă o atenție deosebită calității și că se supune regulat unui control efectuat de o unitate independentă în acest sens. Acest angajament va consolida încrederea acordată organizației dumneavoastră.
  2. Vă creșteți randamentul. Organizațiile care văd managementul calității ca parte integrantă a managementului afacerii lor, de obicei, obțin un scor mai mare decât organizațiile care nu o fac.
  3. Un sistem de management al calității certificat ISO 9001 îmbunătățește calitatea serviciilor dumneavoastră și ajută la conștientizarea angajaților.
  4. Un sistem de management al calității certificat ISO 9001 asigură claritatea proceselor și structurilor de comunicare, sarcinilor și responsabilităților întregii organizații. Acest lucru întărește implicarea angajaților, ceea ce are o influență pozitivă asupra atmosferei de lucru și a volumului de muncă.
  5. Sunteți capabil să raportați și să identificați problemele la timp. Acest lucru vă permite să acționați rapid pentru a evita repetarea acestor greșeli în viitor.
  6. Le semnalați în mod clar angajaților, partenerilor, clienților și publicului larg că puneți satisfacția clienților în centrul preocupărilor.
  7. Un sistem de management al calității certificat ISO 9001 oferă afacerii dumneavoastră o imagine pozitivă. Te plasezi la același nivel, sau chiar puțin mai sus decât concurența.
  8. Aplicarea unui astfel de sistem poate fi chiar de interes comercial pentru organizația dumneavoastră. Din ce în ce mai mulți directori solicită furnizorilor lor să lucreze conform unui sistem de management al calității certificat ISO 9001.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu